juli 11

1 måte å bli kvitt kalde føtter

By Hanne Holan

juli 11, 2021

egenomsorg, kalde føtter, lange dype åndedrag, livsstil, pusten, Verktøy For HjerteROta

Kanskje litt rart å skrive om kalde føtter midt på sommeren, men jeg har vært vant til å ha kalde føtter både sommers som vinters. I dag vil jeg skrive en blogg om hvordan mine føtter er blitt mindre kalde. Fordi jeg vet at for deg som opplever dette selv, så er det faktisk veldig plagsomt.

Det kan være mange årsaker til kalde føtter, men jeg skal ikke gå så mye inn i det i denne bloggen.

Mine kalde føtter var så ille at jeg måtte ha varmeflaske med meg overalt hvor jeg dro😊

Siden i vinter (2020/21) har jeg hatt et prosjekt med meg selv. Det gikk ut på å gjøre en pusteøvelse som er veldig sentral i mediyoga som kalles Lange dype åndedrag eller det komplette yogiske åndedraget. Denne pusteøvelsen har utrolig mange helsemessige fordeler.

Jeg vil liste de opp her:

  1. Forbedrer blodsirkulasjonen
  2. Roer ned nervesystemet
  3. Motvirker usikkerhet, frykt og depresjon
  4. Skaper indre ro og avspenning
  5. Øker oksygenopptaket med 10 ganger
  6. Gjør oss roligere og mindre reaktiv
  7. Forhindrer opphopning av kolesterol i blodet
  8. Motvirker kalde hender og føtter
  9. Reduserer gifter og slim i lunger
  10. Stimulerer kjemisk balanse i hjernen og påvirker ph verdien til å bli mer basisk
  11. Øker strømmen av spinalvæske til hjernen
  12. Balanserer blodtrykket og utvider blodårene
  13. Påvirker fordøyelsen positivt
  14. Styrker immunforsvaret
  15. Masserer alle indre organer
  16. Løser opp blokkeringer i den praniske strømmen
  17. Styrker auraen
  18. Åpner din intuisjon, og gir klarhet og tålmodighet

Jeg bestemte meg for å gjøre lange dype åndedrag 2 ganger daglig, da den skal ha en god effekt på kalde føtter.

Nå etter over 6 mnd (eller jeg merket det etter bare noen uker), så er jeg mindre plaget. Jeg opplever at jeg trenger ikke varmeflaska lenger, og at sirkulasjonen er blitt bedre. Ofte legger jeg til lange dype åndedrag(LDÅ) i 4-11 minutter før et yogaprogram på morgenen, og gjør den for seg selv i løpet av ettermiddagen/kvelden. Du kan gjerne gjøre kun LDÅ 2 ganger om dagen og merk forskjellen på mange ting.

Jeg må ofte gå med ullsokker og tøfler hele året for å ikke få kalde føtter, og hvis jeg først blir kald tar det veldig lang tid å bli varm igjen.

Om dette er en tilstand du kjenner deg igjen i anbefaler jeg på det varmeste å begynne med Lange Dype Åndedrag nå!

Få beskrivelse og veiledning av Lange Dype Åndedrag ved å klikke her

Husk for å få resultatene er det viktig at du gjør det hver dag, ikke vær så opptatt av å gjøre det riktig. Det kommer etterhvert, et steg av gangen.

Lykke til!😊

Klem fra Hanne☀️🌸

Hanne Holan

Hanne Holan

Det er de små tingene du gjør hver eneste dag, som betyr mest for din helse, og  for hvordan du har det.

Motta nyheter fra Hanne Holan om det som skjer i Hammerfest!

Fyll inn navn og epost under og få informasjon om mediyoga kurs og andre eventer først.

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"921eb":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"921eb":{"val":"rgb(121, 136, 73)","hsl":{"h":74,"s":0.3,"l":0.41,"a":1}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"921eb":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Ja takk
>